BIP Urzędu Gminy w Śniadowie

Biuletyn Informacji Publicznej

PROTOKÓŁ Nr 25/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 30 grudnia 2008r

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 13:01
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 13:04
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5424 razy

PROTOKÓŁ Nr 24/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 28 grudnia 2008r

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 12:49
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 12:52
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5400 razy

PROTOKÓŁ Nr 23/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 23 grudnia 2008r

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 12:19
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 12:30
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5373 razy

PROTOKÓŁ Nr 22/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 9 grudnia 2008r

Pliki do pobrania:
Data powstania: środa, 21 sty 2009 12:14
Data opublikowania: środa, 21 sty 2009 12:18
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5458 razy

PROTOKÓŁ Nr 21/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 20 października 2008r

Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 20 sty 2009 15:22
Data opublikowania: wtorek, 20 sty 2009 15:25
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5283 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 20/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 16 września 2008 roku

Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 20 sty 2009 15:16
Data opublikowania: wtorek, 20 sty 2009 15:20
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5513 razy

PROTOKÓŁ Nr 19/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 08 września 2008r

Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 20 sty 2009 15:09
Data opublikowania: wtorek, 20 sty 2009 15:16
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5393 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 18/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 29 lipca 2008 roku


Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 20 sty 2009 14:25
Data opublikowania: wtorek, 20 sty 2009 14:27
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5458 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 17/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 07 lipca 2008 roku

Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 20 sty 2009 14:22
Data opublikowania: wtorek, 20 sty 2009 14:25
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5415 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 16/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 06 maja 2008 roku




Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 3 cze 2008 11:18
Data opublikowania: wtorek, 3 cze 2008 11:21
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5543 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 15/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 03 kwietnia 2008 roku


Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 3 cze 2008 11:16
Data opublikowania: wtorek, 3 cze 2008 11:18
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5514 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 14/08 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 18 lutego 2008 roku


Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 3 cze 2008 11:14
Data opublikowania: wtorek, 3 cze 2008 11:16
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5473 razy



P R O T O K Ó Ł Nr 11/07 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 7 listopada 2007r

Pliki do pobrania:
Data powstania: wtorek, 15 sty 2008 12:35
Data opublikowania: wtorek, 15 sty 2008 12:36
Data edycji: wtorek, 15 sty 2008 12:41
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5759 razy
Ilość edycji: 2



P R O T O K Ó Ł Nr 7/07 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 29 czerwca 2007roku

Pliki do pobrania:
Data powstania: czwartek, 10 sty 2008 10:59
Data opublikowania: czwartek, 10 sty 2008 11:01
Data edycji: czwartek, 10 sty 2008 11:02
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5725 razy
Ilość edycji: 4

P R O T O K Ó Ł Nr 5/07 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 29 marca 2007 roku


Na posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo obecnych było 5-u członków komisji w.g. załączonej listy obecności oraz Skarbnik Gminy Ewa Szeląg. Posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski. Protokółowała Anna Gwara pracownik Urzędu Gminy.

Ad.1.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski, który powitał wszystkich zebranych oraz stwierdził, że w.g. listy obecności podjęte decyzje na posiedzeniu są prawomocne.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał porządek posiedzenia i poprosił członków komisji o jego przyjęcie.
Podczas głosowania za przyjęciem porządku posiedzenia członkowie komisji opowiedzieli się jednogłośnie.
Porządek posiedzenia

1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
4.Zaopiniowanie projektu uchwały.
5.Zamknięcie posiedzenia.


Ad.3.

Przewodniczący Komisji poprosił radnych o przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Podczas głosowania za przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się jednogłośnie.


Ad.4.

1)Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na
2007 rok.
Dokonano zmian w budżecie gminy na 2007 rok, polegających na:
- zwiększeniu planu dochodów budżetowych w ogólnej kwocie 396 361 zł, w tym:
a) kwota 40 000 zł to dotacja z budżetu powiatu z przeznaczeniem na wykonanie modernizacji ulicy Kolejowej w Śniadowie,
b) kwota 136 571 zł to zwiększenie pismem z Ministerstwa Finansów subwencji oświatowej,
c) kwota 4 500 zł to zwiększenie dochodów jako refundacja z Powiatowego Biura Pracy wynagrodzeń i pochodnych pracownika zatrudnionego w Szkole Podstawowej w Szczepankowie,
d) kwota 392 zł to zwiększenie dotacji na podstawie pisma z Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego na wypłatę zasiłków celowych mających na celu złagodzenie ubiegłorocznej suszy,
e) kwota 14 898 zł to zwiększenie dochodów z Wodociągów Wiejskich jako opłata za składowanie odpadów na międzygminne składowisko odpadów w Ratowie Piotrowie,
f) kwota 200 000 zł to planowana dotacja z budżetu państwa z programu Ministerstwa Sportu na budowę wielofunkcyjnego boiska sportowego w Śniadowie,
- zmniejszeniu planu dochodów budżetowych w kwocie 614 237 zł, w tym:
a) kwota 7 299 zł to zmniejszenie udziału gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych zgodnie z pismem Ministerstwa Finansów,
b) kwota 50 000 zł to zmniejszenie planowanej do uzyskania dotacji na remont sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Śniadowie,
c) kwota 1 000 zł to zmniejszenie dotacji celowej na utrzymanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Śniadowie,
d) kwota 435 938 to zmniejszenie planowanej dotacji na inwestycję pn. Odnowa centrum wsi w związku z tym że brak jest rozstrzygnięcia wniosku o dofinansowanie do Programu SPO w związku z czym realizacja tej inwestycji na pewno nie będzie w tym roku,
e) kwota 120 000 zł to również zmniejszenie planowanej dotacji tym razem na inwestycję Remontu Budynku Gminnego Ośrodka Kultury w Śniadowie z tych samych przyczyn co poprzednio wspomniana inwestycja.

W planie wydatków budżetowych roku 2007 dokonano następujących zmian:
- dokonano zwiększeń wydatków na kwotę
766 275 zł oraz zmniejszeń na kwotę 898 544 zł,
w tym:
a) w dziale Rolnictwo i łowiectwo zwiększono wydatki na kwotę 4 500 zł na opracowanie audytu odnośnie opłacalności funkcjonowania Zakładu Budżetowego zajmującego się zarządzaniem sieciami wodociągowymi, kanalizacyjnymi, oczyszczalnią oraz składowiskiem odpadów,
b) w dziale Transport i łączność zwiększono wydatki inwestycyjne na modernizację drogi powiatowej o długości 250 mb we wsi Jastrząbka Młoda – kwota 60 000 zł, kwota 73 500 zł na wykonanie modernizacji drogi we wsi Duchy Młode o długości 350 mb, na modernizację drogi gminnej we wsi Jakać Borki o długości 300 mb przeznacza się kwotę 90 000 zł, w ramach środków planowanych na drogi powiatowe (a mianowicie chodzi o kwotę 468 216 zł) przeznacza się kwotę 175 000 zł na wykonanie modernizacji odcinka drogi powiatowej w Śniadowie na ulicy Kolejowej, w ramach pozostałych środków 159 716 zł planuje się wykonać dokumentację techniczną na drogę we wsi Jakać Młoda na kwotę 5 000 zł oraz na drogi: we wsi Stare Duchny, we wsi Młynik, na drogę Koziki - Sierzputy Zagajne, Stara Stacja – Mężenin, Stara Jastrząbka – Jastrząbka Młoda.
c) w dziale Administracja publiczna zwiększono wydatki na wypłatę diet dla radnych na kwotę
6 300 zł oraz kwota 735 zł to wydatki na szkolenia, w urzędzie gminy zwiększono o 15 000 zł składki na PFRON o 2 428 zł na zakupy, 2 040 zł na usługi internetowe, 3000 zł na szkolenia oraz kwota
6 442 zł na zakup kserokopiarki, kwota 1 708 zł to zwiększenie wydatków na promocję gminy,
d) w dziale Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zmniejszono wydatki na zakupy o
921 zł a zwiększono o te samą kwotę na wynagrodzenia oraz składki na ubezpieczenie społeczne i Fundusz Pracy,
e) w dziale Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zwiększono wydatki na kwotę 59 559 zł, w tym: o 35 zł na dodatkowe wynagrodzenie roczne, 5 400 zł na usługi
wykonywane w formie umów zlecenia i umów o dzieło, o 4 000 zł na usługi, kwota 5 124 zł na obowiązkowe ubezpieczenie strażaków biorących udział w akcjach, na usługi remontowe przeznacza się kwotę 45 000 zł na wykonanie remontów remiz we wsi Jemielite Wypychy, Chomentowo, Jastrząbka Młoda, Szczepankowo, Koziki, Stara Jakać, Wierzbowo i Grabowo,
f) zwiększono o 30 000 zł wydatki na spłatę odsetek od kredytów i pożyczek w związku z planowaną do otrzymania dotacją z Programu ZPORR na drogi gminne i koniecznością zaciągnięcia większej kwoty kredytów krótkoterminowych na pokrycie przejściowego deficytu budżetu do momentu otrzymania zwrotu dotacji,
g) w dziale Oświata i wychowanie w szkołach podstawowych zmniejszono wydatki o 100 000 zł na remont sali gimnastycznej przy szkole Podstawowej w Śniadowie oraz kwota 2 700 zł na zakup zestawu komputerowego dla SP w Uśniku, zwiększono natomiast na dodatkowe wynagrodzenie roczne – kwota 1 658 zł, 6 000 zł na zakupy wyposażenia oraz kwota 2 963 zł na zakup akcesoriów komputerowych dla SP w Uśniku, w Gimnazjum zwiększono wydatki o 15 000 zł na wymianę okien, w dowożeniu o 5 zł zwiększono wydatki na dodatkowe wynagrodzenie roczne oraz kwota
1 795 zł na składki na PFRON, w pozostałej działalności o 4822 zł zwiększono wydatki na opłacenie wynagrodzeń i pochodnych dla pracownika oddelegowanego do pracy w ZNP oraz kwota
37 325 zł to odpis na ZFŚS dla emerytów i rencistów - byłych pracowników szkół, w tym 4 089 zł dla Szkoły Podstawowej w Szczepanowie, kwota 4 880 zł dla SP w Uśniku oraz kwota 28 356 dla SP w Śniadowie,
h) w dziale Pomoc społeczna zwiększono o 182 zł wydatki na dodatkowe wynagrodzenie roczne dla pracowników GOPS oraz kwota 392 zł na wypłatę zasiłku celowego dla rodziny którą dotknęła ubiegłoroczna susza,
i) w dziale Gospodarka komunalna i ochrona środowiska zmniejszono wydatki inwestycyjne o kwotę 544 923 zł na Odnowę centrum wsi oraz zwiększono na konserwację oświetlenia ulicznego kwota 7 000 zł, na usługi – 2 000 zł oraz kwota 6 500 zł na budowę nowych punktów świetlnych w Śniadowie na skrzyżowaniu do Chomentowa oraz na ulicy Milewek,
j) w dziale Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zmniejszono wydatki na remont Gminnego Ośrodka Kultury w Śniadowie a zwiększono na remont świetlicy w Ratowie Piotrowie i Ratowie Starym – kwota 15 000 zł,
k) zwiększono o 400 000 zł wydatki na budowę ogólnodostępnego boiska sportowego wielofunkcyjnego w Śniadowie (w tym kwota
200 000 zł to planowana dotacja z budżetu państwa).

Następnie Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.
2)Pani Skarbnik przedstawiła uchwałę w sprawie limitu wydatków na wieloletnie programy
inwestycyjne.
Następnie Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

3)Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie weksla „IN BLANCO”
Następnie Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.4.

Na tym Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Pan Mirosław Zalewski zakończył posiedzenie komisji i podziękował wszystkim za przybycie.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Podpisy Komisji:

Mirosław Zalewski
Mirosław Skubich
Waldemar Malinowski
Grzegorz Podgórski
Piotr Baczewski
Data powstania: środa, 19 gru 2007 11:52
Data opublikowania: środa, 19 gru 2007 11:56
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5849 razy

P R O T O K Ó Ł Nr 4/07 Komisji Budżetu i Finansów z dnia 15 lutego 2007 roku

Na posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo obecnych było 5-u członków komisji w.g. załączonej listy obecności oraz Skarbnik Gminy Ewa Szeląg. Posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski. Protokółowała Anna Gwara pracownik Urzędu Gminy.


Ad.1.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski, który powitał wszystkich zebranych oraz stwierdził, że w.g. listy obecności podjęte decyzje na posiedzeniu są prawomocne.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał porządek posiedzenia i poprosił członków komisji o jego przyjęcie.
Podczas głosowania za przyjęciem porządku posiedzenia członkowie komisji opowiedzieli się jednogłośnie.

Porządek posiedzenia

1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
4.Ustalenie Planu pracy komisji na 2007 rok.
5.Sprawozdanie z działalności komisji za 2006r
6.Zaopiniowanie projektów uchwał.
7.Zamknięcie posiedzenia.

Ad.3.

Przewodniczący Komisji poprosił radnych o przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Podczas głosowania za przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.4.

Następni członkowie komisji ustalili Plan pracy komisji na 2007 rok, który zostanie przedstawiony na Sesji oraz stanowi załącznik do protokołu.

Ad.5.

Po czym Przewodniczący Komisji odczytał sprawozdanie z działalności komisji za 2006 rok, który które komisja podpisał, a Przewodniczący przedstawi je na sesji


Ad.6.

1)Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007r M.in. powiedziała, że dokonano zmian w budżecie gminy na 2007 rok, polegających na:
- zwiększeniu planu dochodów budżetowych na ogólną kwotę 2 118 133 zł, w tym kwota
1 868 941 zł to planowana dotacja z Programu ZPORR na inwestycję pn. Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Śniadowo, (w tym kwota 549 026 zł to zwrot wydatków poniesionych
przez gminę w latach 2005 i 2006 podlegających refundacji) oraz kwota 249 192 zł to środki budżetu państwa.
W planie wydatków budżetowych dokonano następujących zmian:
- dokonano zwiększeń wydatków na zadanie inwestycyjne pn. Przebudowa dróg gminnych na terenie Gminy Śniadowo w ogólnej kwocie
1 759 887 zł. W przypadku podpisania umowy i otrzymania dofinansowania różnicę środków między otrzymanymi dotacjami z budżetu państwa oraz dotacją ze ZPORR oraz poniesionymi wydatkami na realizację tego zadania w kwocie 358 246 zł przeznacza się na zadania inwestycyjne w zakresie drogownictwa.
Następnie Przewodniczący komisji poprosił członków komisji o zaopiniowanie projektu uchwały.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

2)Pani Skarbnik przedstawiła uchwałę w sprawie limitu wydatków na wieloletnie programy
inwestycyjne.
Przewodniczący Komisji poprosił członków komisji.
Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Ad.7.

Na tym Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie komisji i podziękował wszystkim za przybycie.

Na tym protokół zakończono i podpisano.


Podpisy Komisji:



Data powstania: środa, 19 gru 2007 11:47
Data opublikowania: środa, 19 gru 2007 11:50
Data edycji: środa, 19 gru 2007 11:51
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 5871 razy
Ilość edycji: 2

P R O T O K Ó Ł Nr 3/06 Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo z dnia 29 grudnia 2006r


Na posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo obecnych było 5-u członków komisji w.g. załączonej listy obecności oraz Skarbnik Gminy Ewa Szeląg. Posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski. Protokółowała Anna Gwara pracownik Urzędu Gminy.

Ad.1.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski, który powitał wszystkich zebranych oraz stwierdził, że w.g. listy obecności podjęte decyzje na posiedzeniu są prawomocne.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał porządek posiedzenia i poprosił członków komisji o jego przyjęcie.
Podczas głosowania za przyjęciem porządku posiedzenia członkowie komisji opowiedzieli się jednogłośnie.
Porządek posiedzenia
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
4.Zaopiniowanie projektu uchwały.
5.Zamknięcie posiedzenia.


Ad.3.

Przewodniczący Komisji poprosił radnych o przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Podczas głosowania za przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.4.

Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok.
Poinformowała, że w planie dochodów budżetowych dokonano zmian w dziale oświata i wychowanie zwiększono o 2 275 zł dochody z tytułu otrzymanej dotacji na kształcenie młodocianych pracowników, w dziale Pomoc społeczna o 3 176 zł zwiększono dochody z tytułu otrzymanej decyzji zwiększającej dotację na wypłatę zasiłków celem złagodzenia skutków suszy, zmniejszono dochody w dziale Pomoc Społeczna z tytułu zmniejszenia dotacji na realizację zadania Pomoc państwa w zakresie dożywiana na kwotę 3 340 zł. Następnie Pani Skarbnik przedstawiła plan wydatków budżetowych m.in. zwiększono w dziale transport i łączność o 3000zł wydatki na zakup pojemników na piasek, w dziale Administracja zwiększono o 3 600 zł wydatki na wypłatę diet dla radnych oraz sołtysów za udział w sesjach, w rozdziale Urzędy Gminy dokonano zmniejszeń wydatków o ogólną kwotę 9 733 zł z dodatkowego wynagrodzenia rocznego, wynagrodzeń bezosobowych oraz opłat i składek, natomiast zwiększono na wynagrodzenia osobowe, składki na ubezpieczenie społeczne, Fundusz pracy oraz zakupy i usługi, w dziale Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa zmniejszono wydatki na energię w kwocie 384 zł natomiast zwiększono na zakupy:
W dziale Oświata i wychowanie w szkołach podstawowych zmniejszono wydatki na wynagrodzenia i Fundusz pracy natomiast zwiększono na usługi, w oddziałach przedszkolnych zmniejszono o kwotę 2 330 zł składki na ubezpieczenie społeczne natomiast zwiększono na
wynagrodzenie 500 zł, zakup środków żywności oraz delegacje i zakupy pomocy, w Gimnazjum zmniejszono wydatki na wynagrodzenie, składki na ubezpieczenie oraz wynagrodzenie bezosobowe, natomiast zwiększono na wypłatę dodatków mieszkaniowych, w dowożeniu zwiększono wydatki na wynagrodzenie i ekwiwalent za pranie odzieży, w przeciwdziałaniu alkoholizmowi dokonano przeniesień wydatków między paragrafami na ogólną kwotę 5 400 zł, w dziale Edukacyjna opieka wychowawcza zwiększono wydatki na wynagrodzenie, zwiększono wydatki na konserwację oświetlenia ulicznego na kwotę 4 360 zł, w dziale Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego zwiększono o 538 zł wydatki na energię, na dotację dla Gminnej Biblioteki Publicznej oraz o 100 zł na zakup materiałów w Gminnym Centrum Informacji zmniejszając jednocześnie wydatki na usługi i wynagrodzenia bezosobowe.
Następnie Przewodniczący Komisji zapytał czy ktoś ma jakieś pytania do Pani Skarbnik.
Pan Skubich powiedział, że zgłaszał konserwację oświetlenia ulicznego na ul. Szosowej następnie powiedział, że jeżeli chodzi o dożywiane dzieci to jest taka sprawa, że po prostu dzieci nie chcą z tego korzystać. Ja osobiście rozmawiałem z dziećmi i rodzicami jednak nie dało to rezultatu. Zaznaczył, że u nas jest w dożywianiu cały posiłek z dwóch dań nie tak jak w innych gminach zupa z wkładką. Pan Skubich zaproponował, że jeżeli chodzi o środki finansowe na Sport jest 22 tys. zł na KS Śniadowo i 4 tys. zł na LUKAS „PREFBET” należy te środki zapisać ogólnie w pełnej kwocie tj.26 tys. zł na sport. Wydatkowanie tych pieniędzy uzgodnić można na Komisji i uzgodnić z Panem Korytkowskim, żeby zorganizował jakieś biegi w naszej gminie.
Członkowie Komisji podzielili zdanie Pana Skubicha o podziale środków na sport na komisji.
Następnie Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.5.

Na tym Przewodniczący Komisji Budżetu i Finansów Pan Mirosław Zalewski zakończył posiedzenie komisji i podziękował wszystkim za przybycie.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Podpisy Komisji:
Mirosław Zalewski- Przewodniczący
Mirosław Skubich
Waldemar Malinowski
Grzegorz Podgórski
Piotr Baczewski

Data powstania: czwartek, 22 lut 2007 14:48
Data opublikowania: czwartek, 22 lut 2007 14:52
Data edycji: piątek, 25 maj 2007 09:11
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 6203 razy
Ilość edycji: 1

P R O T O K Ó Ł Nr 2/06 Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo z dnia 28 grudnia 2006 roku

Na posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo obecnych było 5-u członków komisji w.g. załączonej listy obecności oraz Skarbnik Gminy Ewa Szeląg. Posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski. Protokółowała Anna Gwara pracownik Urzędu Gminy.
Porządek posiedzenia


Ad.1.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski, który powitał wszystkich zebranych oraz stwierdził, że w.g. listy obecności podjęte decyzje na posiedzeniu są prawomocne.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał porządek posiedzenia i poprosił członków komisji o jego przyjęcie.
Podczas głosowania za przyjęciem porządku posiedzenia członkowie komisji opowiedzieli się jednogłośnie.

1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia komisji.
4.Zaopiniowanie projektów uchwał.
5.Zamknięcie posiedzenia.


Ad.3.

Przewodniczący Komisji poprosił radnych o przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Podczas głosowania za przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.4.

Przewodniczący Komisji porosił radnych z przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia.
Podczas głosowania z przyjęciem protokołu radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.5.

1.Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości diet radnym i Przewodniczącemu Rady Gmin Śniadowo.
Pan Skubich powiedział, że jest przeciwny, aby Przewodniczący Rady otrzymywał 1000 zł miesięcznie. Zaproponował, aby pozostawić diety, jakie obowiązują obecnie tj. radny dieta -110 zł za posiedzenie, Przewodniczący Rady -880 zł miesięcznie.
Pani Skarbnik poinformowała, że teraz obowiązuje uchwała, w której był zapis nie kwotowy wysokości diet a wielokrotności diety pracownika samorządowego. Wójta propozycja jest taka, aby diety były ustalone kwotowo.
Pan Zalewski powiedział, że w gminach ościennych jest dieta wyższa dla radnych, bo 150 zł, a Przewodniczący też powinien mieć wyższą dietę, bo nas reprezentuje.
Pani Skarbnik powiedział, że jeżeli będą diety podniesione należy ująć je w zmianach do budżetu gminy.
Pan Skubich ponowił swój wniosek o pozostawienie diet na obecnym poziomie.
Pan Malinowski powiedział, że albo podnieść do kwot, jaka była propozycja Pana Zalewskiego albo zostawić.
Pan Baczewski powiedział, że od tych kwot nie odprowadzamy podatku.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że są dwie propozycje, które zgłoszone zostaną na sesji.

2.Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zasad przysługiwania diet i zwrotu kosztów dojazdu sołtysom Gminy Śniadowo.
Członkowie komisji zgłosili również dwie propozycje pierwszą, aby nie podnosić diety drugą, aby podnieść do kwoty 35 zł za posiedzenie sesji.

3.Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt budżetu Gminy Śniadowo na 2007 rok.
Po czy Przewodniczący Komisji poprosił radnych o pytania.
Pan Skubich zapytał, dlaczego jest wykazany wzrost w wynagrodzeniach.
Pani Skarbnik poinformowała, że mamy przewidziane na rok 2007 8-m nagród jubileuszowych oraz 2-e odprawy emerytalne.
Pan Skubich zapytał, czy osoba przeniesiona na stanowisko ds. księgowości oświaty ma wynagrodzenie wyższe?
Pani Skarbnik poinformowała, że ta Pani ma wynagrodzenie takie, jakie otrzymywała do tej pory.
Pan Skubich powiedział, czy byłaby możliwość żeby wynagrodzenie tej Pani, co prowadzi świetlicę w Szczepankowie było płacone nie z pieniędzy „alkoholowych” a z budżetu gminy.
Pani Skarbnik powiedziała, że jest to kwota 8.600 zł i nie jest ta kwota zaplanowana w budżecie.
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie budżetu gminy Śniadowo na 2007 rok.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.6.

Na tym Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie komisji i podziękował wszystkim za przybycie.

Na tym protokół zakończono i podpisano.

Podpisy Komisji:
Zalewski Mirosław - Przewodniczacy
Skubich Mirosław
Malinowski Waldemar
Podgórski Grzegorz
Baczewski Piotr
Data powstania: czwartek, 22 lut 2007 14:44
Data opublikowania: czwartek, 22 lut 2007 14:46
Data edycji: czwartek, 22 lut 2007 14:47
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 6297 razy
Ilość edycji: 2

P R O T O K Ó Ł Nr 1/06 Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo z dnia 19 grudnia 2006 roku


Na posiedzeniu Komisji Budżetu i Finansów Rady Gminy Śniadowo obecnych było 5-u członków komisji w.g. załączonej listy obecności oraz Skarbnik Gminy Ewa Szeląg. Posiedzeniu przewodniczył Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski. Protokółowała
Anna Gwara pracownik Urzędu Gminy.
Porządek posiedzenia

1.Otwarcie posiedzenia.
2.Przyjęcie porządku posiedzenia.
3.Zaopiniowanie projektów uchwał.
4.Zamknięcie posiedzenia.


Ad.1.

Posiedzenie otworzył i prowadził Przewodniczący Komisji Pan Mirosław Zalewski, który powitał wszystkich zebranych oraz stwierdził, że w.g. listy obecności podjęte decyzje na posiedzeniu są prawomocne.

Ad.2.

Następnie Przewodniczący Komisji odczytał porządek posiedzenia i poprosił członków komisji o jego przyjęcie.
Podczas głosowania za przyjęciem porządku posiedzenia członkowie komisji opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.3.

1.Następnie Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości. Poinformowała, że jest propozycja, aby podatek od nieruchomości pozostał na poziomie roku bieżącego. Przedstawiła skutki obniżenia górnych stawek w podatku od nieruchomości wynosi 275.505,87 zł
Pan Malinowski powiedział, że jak byśmy niewiele zwiększyli czy to miałoby wpływ na budżet?
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

2.Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zwolnień w podatku od nieruchomości tutaj również jest propozycja, aby pozostawić te zwolnienia, jakie obowiązywały w tym roku. Pani Skarbnik przedstawiła skutki zwolnień w podatku od nieruchomości wynosi 51.057,37 zł.
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.
Pan Malinowski zapytał czy jest możliwość przygotowania informacji, kto jest zwalniany z płacenia podatku (kwota oraz przyczyna umorzenia) np. sprawozdanie półroczne.

- 2 -
Pani Skarbnik powiedziała, że takie sprawozdania są robione, więc może radnym takich informacji udzielić.

3.Następnie Pan Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia wysokości podatku od środków transportowych. Poinformował, że podatek jest utrzymany na poziomie roku bieżącego. Pani Skarbnik przedstawiła skutki obniżenia górnych stawek w podatku drogowym, które wynoszą 42.172,35 zł a zwolnienia w podatku drogowym wynoszą 3.579 zł.
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

4.Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów podatku rolnego. Poinformowała, że cenę określa Rozporządzeniem Prezes GUS. Pan Skarbnik podała stawki obowiązujące w kolejnych latach:
2004r – 86,42 zł za 1 ha przeliczeniowy - 34,57 zł
2005r- 90,75 zł 36,30 zł
2006r – 69,70 zł 27,88 zł
2007r – 88,90 zł 35,52 zł

Pan Baczewski zaproponował, żeby obniżyć podatek rolny ponieważ od nieruchomości nie był podniesiony.
Pan Zalewski powiedział, że nawet ze względu na suszę to podatek powinien być obniżony.
Padły propozycje:
1 propozycja 32 zł, 2 propozycja 35,52 zł.
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o przegłosowanie ich.
Za pierwszą propozycją opowiedział się 1 radny, za drugą propozycją opowiedziało się 4 radnych.

5.Pani Skarbnik przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia dziennych stawek opłaty targowej. Poinformowała, że jest propozycja, aby stawki pozostały na poziomie roku bieżącego.
Przewodniczący Komisji poprosił radnych o zaopiniowanie projektu uchwały.
Podczas głosowania za pozytywnym zaopiniowaniem projekty uchwały radni opowiedzieli się jednogłośnie.

Ad.4.

Na tym Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie komisji i podziękował wszystkim za przybycie.

Na tym protokół zakończono i podpisano.



Data powstania: czwartek, 22 lut 2007 14:28
Data opublikowania: czwartek, 22 lut 2007 14:31
Opublikował(a): Michał Kamiński
Zaakceptował(a): Michał Kamiński
Artykuł był czytany: 6127 razy